Favourite Blogger

Antara Tradisi & Undang-Undang

Assalamualaikum.....
Salam to all bloggers !! Have a Nice Days... (。◕‿◕。) 

~ sekadar hiasan ~


" aku cinta padamu "
" i luv u so muchh !! "

hmm,,yg kt atas ni adelah may be kate-kate keramat yg korng selalu wish kt pakwe or awek korang kan..haih!![aku jgk..hehehe]..may be kate2 ni la yg bwat korg ttibe hilang kewarasan..rase mcm wow!! terapung di udara..kan..kan..btul x?? xbtul..tipuuu la tuh,,,,terpulang kt korg tuk menilai sumer tuh...hmm..aku bkn nak citer sal korg2 yg hanyut bercinte or spe2 jek yg tgh dilamun cinta kt luar sane tuh,,,tp nak citer sal
 " Cinta Lombok "..tipu klu korg xtaw hal ni..,dlm paper,berita,majalah semua heboh citer sal ni satu ketika dulu..bkn dulu aje,,,tp skrg ni pn ade...may be reporter kt luar sane tu dah xlarat nak tulis n sebar citer sal ni,,jemu kot,,,

hmm,,,xkesian ke kat ibu2 yang merayu..menangis sane sini..meratap suh anak pulang ke rumah..xkenang jase betul la korang...kesian kt mak bapak yg melahirkan korg..mak suh g sekolah belajar..korg sibuk menggatal,,,pelik jgk la,,,ape punye taste lah!! org indon pn korg bley jatuh hati...bkn hensem pn,,,dah la keje x seberape..jd buruh jek pn,,,nak je korg hidup ssh dgn mat indon tuh,,,bile mat indon tu mampu nak tanggung korg..baru la merayu duta malaysia..suh bawak balik...xsggup lagi nk hidup ssh..anak dah berderet...br nak nyesal,,haih!!! pyah!! 

mmg asal nye lelaki yg berasal dr Lombok ni dtg ke Malaysia nak cari keje...tp x dinafikan jgk ade yg cube tuk pikat anak2 dara Malaysia...xtaw la dorg gune ape kan smpai budak2 ni pn suke kt dorg...kite xtaw kan...pelik jgk la,,ade kajian yg dibuat mmg dah jd kebiasaan org Lombok..klu nak kawin mesti melarikan anak gadis..kire dah jd habit dorg la...tp bile bende nih dh jdik kt dlm negara kite...kn ke ia dah menjadi satu kesalahan....konon2 dorg bwk lari tuh sbb nak tunjuk berani la..sifat kejantanan dorg berani bwk lari anak gadis dorg,,,salah tuh!!! 

PENGECUT btul lah!!! pompuan2 bkak mate sikit...x gentleman btul lah!! klu dah suke dtg la kt umah..mtk izin..kumpul duit..kite kan ade adat...br la berkat hidup bile dpt restu,,,x gitu?? 

kesimpulannye : Korang yg kat luar sane tuh..kenelah teguhkan hati,,,tetapkan hati jgn mudah sgt terpedaya dgn pujuk rayu laki,,,byk2 kan Istighfar elakkan dari segala masalah @pn hasutan syaitan yg nak merosakkan manusia....




No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..Usiaku..

Daisypath Anniversary tickers