Favourite Blogger

Contest : Menyingkap Pengorbanan Mak dan Abah


Assalamualaikum.....
Salam to all bloggers !! Have a Nice Days... (。◕‿◕。) 



Assalamualaikum tuk sumer blogger...hopefully u all chat k...


td dok usha blog ' Merentas Iman '..
ternampak la contest nih..cam best jek!!
mcm nak join lah..

Mak..Umi,,Mama,,Ayah..Abah..Papa..
sume same jek..
tetap ibu dan bapa kite..mcm mane marah sekali pun kite ngn dorg..
dorg tetap org yg bertanggungjawab atas kelahiran kite..
dorang yg bagi makan pakai kt kite..
mak mengandungkan kite selama 9 bulan...
dgn perut yg terboyot-boyot tu dorg bwak,,
penat sikit xpe...janji anak yg dikandung sihat dan lahir ke dunia dgn selamatnye...
mak menyusukan kite..menjaga kite..
si ayah plak,,bersusah payah keluar dari pg pulang pd petangnye 
semata-mata nak carik rezeki tuk kite anak beranak..

aku masih ingat lagi,,
mase aku kecik,,kanak-kanak lagi,,,
mcm2 bende yg aku mintak,,xpenah sekali pn dorg mungkir janji..
cepat @ lambat..susah @ senang..dorg mesti dpt kan juga..
dorg la yg bagi duit belanje time nak g sekolah..
time ujan..kdg2 si ayah terpksa g keje lambat
sbb nak hntar aku adik beradik ke sekolah...
dulu aku g sekolah nek beskal..tiap2 petang balik lambat..kelas tmbahan,,
tp ade 1 petang tuh,,tayar pancit,,panik sgt xtaw nak bwat pape..
aku kol umah..ckp dgn mak..
tayar beskal pancit..ayah plak time tu xde..xblik keje lg..
dtg la mak jemput aku tgh2 pns tuh...
klu nak cite sume..mmg xckp mase lah...byk sgt pengorbana dorg kat aku...

insyaallah..satu ari nanti klu aku dah berjaya..
aku nak jg dorg..aku nk tanggung dorg..
klu bley aku nak hntr dorg p mekah..INSYAALLAH..

klu dorg mampu jg anak dorg yg ramai..
kite ade mak ngn ayah jek..xkn la kite x mampu nak jg..
terlampau byk pengorbanan mereka..
mungkin x terbalas...tp aku cube tuk balas segala jase mereka selagi terdaya..

"YA ALLAH..KAU PANJANGKANLAH UMUR AKU
AKU SYGKAN MEREKA
AKU NAK JAGA MEREKA SEPERTIMANA MEREKA MENJAGA AKU..."

tuk kawan-kawan..
jom la same2 kite jaga ibu bapa kite..



Jom kawan2 join contest ni,,