Favourite Blogger

KETENTUAN

Assalamualaikum.....
Salam to all bloggers !! Have a Nice Days... (。◕‿◕。) 


Setiap yg berlaku dlm hidup kite dari hari ke hari tu sumer adalah ketentuan ILAHI..Sbb tu kite kene belajar menerima segala hakikat yg berlaku..tipu klu aku kate aku jenis yg senang tuk menerima realiti hidup..Mmg ambik mase..Klu kecewa bkn sng bleh hilang macam tu aje..Tapi belajar tuk tak bawak rase kecewa tu sampai bile2...Cube kite tanamkan dalam diri.."setiap yg berlaku pasti ade hikmah disebaliknye"... jodoh,pertemuan,ajal dan maut sume dah ditentukan..Kite sebagai manusia haruslah redha..Terima hati yg terbuke..tanpa merungut...


yup,,,Bukan mudah tuk menerima kenyataan..but we must be strong...contohnye soal jodoh...bkn ke jodoh tu telah ditentukan..penah x korg dgr citer...seseorg tu berkawan dgn org laen...bercinta dgn org laen...tup!!tup!! berkawin plak dgn org laen...bkn org yg same...haih!! mcm mane tuh..bley ke kite trime hal yg mcm tuh...kite manusia mmg pandai merancang...tapi DIA yg tentukan...menangis air mata darah sekali pun xkna bleh ubah dgn ape yg kite dah rancang...percaya lah...DIA tau ape yg terbaek untuk kite...lambat atau cepat kite pasti akan dpt tau ape hikmah di setiap ape yg terjadi....sdgkn suami isteri pn bleh bercerai berai..inikan kite yg baru nak mengenal alam cinta...bukan mudah...mmg byk dugaan dan ujian...cume kite sbgai manusia kene kuatkan semangat...jgn mudah mengalah...jgn ikutkan kate2 syaitan yg menghasut...sbb die mmg dijadikan oleh ALLAH tuk menyesatkan manusia....

Tau kah kite ape yg akan jadi pada mase hadapan...? bkn mudah tuk kite mnjawab yes ataupn no kpd sesuatu yg akan berlaku....bkn semudah kate2....bukan semudah janji2 yang dibuat....aku sendiri kdg2 terpikir...ape yg berlaku pade aku 1 ari nanti...adekah bahagia? adekah gembira?..kdg2 bile memikirkan soal jodoh...aku sering kalah..kalah dgn perasaan sendiri...kalah dgn situasi yg aku hadapi...kalah dgn org2 di sekeliling aku....ape yg mereka mahu kan x sprti yg aku inginkan...keliru!!...smpai hati aku sendiri pernah berkate..." Pasal jodoh nie biarla mase & DIA yg tentukan "...aku sendiri dah x mampu nak hadapi..kdg2 tewas....

Cume ini aje jawapan yg aku ade :
redha dgn setiap ape yg berlaku......

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..Usiaku..

Daisypath Anniversary tickers