Favourite Blogger

Jalan

Assalamualaikum.....
Salam to all bloggers !! Have a Nice Days... (。◕‿◕。) 




hari2 bz bersame kelas, assignment, tutorial..xsempat nak jenguk blog..mmg bz tahap kalah menteri besar..hehe..tp ari ni kebosanan melanda..tetibe teringat pada blog..di sebalik kebosanan ni la aku teringin utuk menulis sesuatu...bosan ke? agak la..huhu...maw merepek ape ye pepagi ni...hmm..tgk tajuk mcm mendap jek..wehuuuu..^^ bukan nak citer sal jalan raya.jalan mati..mahupun jalan hj taib...tidak sama sekali...cume terpk kemane hala tuju kite dlm kehidupan realiti ni...klu setakat berangan tp xd action..haih!! bile gamaknye nak tercapai..ye dak?!!

aku nak bercerite mengenai kehidupan bukan tentang nasib diri tapi tentang hakikat kehidupan yg pasti korang sume pernah alami dan lalui selame berpuluh2 tahun menetap di planet bumi ni...mmg jalanraya ade byk u-turn...tp tak dalam kehidupan...bkn nk citer psl cinta u-turn ok..hehehe...tp mengenai langkah kehidupan kite sendiri...hidup dgn mase sememangya xpernah berpisah melangkah seiring..seperti irama dan lagu mmg xbleh dipisahkan...hidup xd erti tanpa masa..dan..begitu jugak..tiada masa jika x kerana kehidupan...(waaa,,bermadah la plak aku nih...kikiki)..

ce korang tgk kehidupan kite hari ni...mcm mane ia direalisasikan, dibentuk..dan jgk dicorak...dr kecik kite dilahirkan..ibarat sehelai kain putih kemudian dicorakkan dgn kehidupan sewaktu kecil dan disambung bile kite meningkat dewsa sehingga kite ke akhir hayat...hidup kite mmg x bleh nak pandang belakang,,,ooppS!! jgn pandang belakang ok!! " never look back n just straight forward "..melangkah ke hadapan tanpa menoleh ke belakang...no u-turn alright!! bayangkan kite di satu jalan dan kite sbg hidupan harus memilih salah satu jalan...same lah jgk dgn hidup...kite sendiri yg akan pilih..what we want to do...where we are going to...what we are gonna be..everything we must think...maka buat lah pilihan yg terbaik untuk diri sendiri...

bile kite lakukan kesilapan...betulkan...jgn ulang silap yang same...belajarlah dari kesilapan kerana ia mengajar kite supaya lebih berhati-hati dgn kehidupan yang akan datang...bukan mudah tuk mendapat yang terbaek..tapi berusahalah kerana Allah pasti akan membantu....kalau kite pilih jalan yg lurus..maka lurus lah...kalau kite pilih jalan yg bengkang bengkok..maka bersimpang siur lah perjalanan hidup kite...oleh itu berfikirlah secara waras...jgn bertindak melulu...matang dlm merealisasikan impian...bukan mudah tuk berjaya..tp jika diiringi dgn usaha dan doa...insyaallah satu hari pasti akan dpt ganjarannye...


p/s : Hidup memerlukan pengorbanan...kesabaran..Maka berhati-hatilah memilih jalan...
Dalam kehidupan memang xd u-turn ok!