Favourite Blogger

Syurga Di Bawah Tapak Kaki Ibu...

Assalamualaikum.....
Salam to all bloggers !! Have a Nice Days... (。◕‿◕。)


Dia yg susukan kita bila terasa haus...
Dia yg suapkan kita bila lapar...
Dia sentiasa ada di sisi bila keseorangan...
"MAK!!" perkatan pertama yg selalu terucap di bibir...

Bila celik je mata..dia lah org pertama yg di cari...
Kalau menangis..dia lah org pertama yg paling risau..
Dia lah yg kita cari bila terasa mahu bermanja...
Bila sedih dia datang memujuk...
Dia lah yg memarahi kita ketika kenakalan itu datang...
Bila merajuk...dia jugak yg datang memujuk...
Bila terasa takut...dia datang menenangkan kita...
Bila berjauhan orang yg selalu diingati..dia..MAK!!
Bila seronok...dia lah orang pertama yg kita cari.... 
Mahu berkongsi cerita......
Bila bengang...dia lah tempat mengadu...
Bila terkejut...MAK!! jgk yg disebut...
Dia lah org yg paling risau bila dapat tau kita sakit...
Bila nak exam..dia lah orang yg paling sibuk.....mendoa kan...
Dia lah yg selalu masak makanan kegemaran kita...
Yang selalu berleter tu pn dia jugak...
Dia jugak lah yg selalu puji kita....
Dia lah yg selalu bagi nasihat kat kita....
Bila nak kawin,,,dia lah orang pertama yg akan kita rujuk...confirm!!

hmmm...bila dah ada pasangan sendiri....

Time happy yg kita cari.......pasangan kita
tapi time sedih baru nak cari......Dia

Bila berjaya org pertama yg dicari......pasangan kita
tapi bila gagal org pertama yg dicari....Dia

Bila bahagia org yg dipeluk erat......pasangan kita
tapi bila kecundang org yg dipeluk erat....Dia

Bila nak pegi holiday org yg dibawak....pasangan kita
tapi bila bz anak2 hantar rumah....Dia

Bila celebrate anniversary hadiah paling mahal....tuk pasangan kita
tapi bila tiba Hari Ibu...kite cume mampu ucap "Selamat Hari Ibu" je....

yang selalu kite ingat...pasangan kita
tapi dia jugak la yg selalu ingat kita....habis Kita?!!
ingat x dekat dia...??

yang selalu kita call....pasangan kita
tapi dia...bila masa je kite call...??

selalu aje kite belikan sesuatu utk pasangan kite....
tapi dia....ade x?? entah bila la baru kite belikan sesuatu utk dia...

lihatlah...bila kite ade pasangan....dia selau nye jadi org kedua....

renungkanlah....

berapa ramai yg sanggup menyuapkannya.....
berapa ramai yg sanggup mencuci muntahnya....
berapa ramai yg sanggup menggantikan lampinnya....
berapa ramai pula yg sanggup mencuci najisnya....
berapa ramai yg sanggup membuang ulat dan membersihkan luka
di kudisnya...
berapa ramai yg sanggup berhenti kerja kerana mahu menjaganya....

dan tuk terakhir kali nya...
berape ramai anak yg menyembahyangkan jenazahnya.....

Dia lah org yg kita panggil Ibu..Mak..Mama...Umi...

p/s : Ibu adalah org yg terbaik dalam hidup kita..sanggup bersusah 
payah utk membesarkan kita....