Favourite Blogger

Beruntung nya kita.....

Assalamualaikum...
salam diberi untuk semua pembaca..xkisah la kat mne korang sume skrg ni...
Alhamdulillah..aku masih lagi diberi peluang untuk bernafas arini..di ats muka bumi Allah yg semakin uzur dan menanti mase untuk hancur musnah...Insyaa Allah...One day...ia pasti akan berlaku...Salam Jumaat..Penghulu segala hari..semoga hari ini mendapat keberkatan dari nya...Amin...

Panjang bebenor mukaddimah nye...hehehe...
ok..tiup sikit habuk kat sini..cuci sikit maklumlah dah lame x dtg sini...hohoho

Alright..Arini aku terpanggil utk menyelami hati-hati dan perasaan org2 yg tinggal di Gaza sane tu..ape cite mereka di sana..bagaimana hidup mereka..Masyaa Allah..sedih sayu rasa hati...kanak2 dibunuh...letupan di sana-sini...Kejam nye engkau manusia..tak de rase kasihan ke dlm hati mereka...Ya Allah...luluh hati mengenangkannya...


Hari ini..di Bumi Gaza..anak-anak kembali bersekolah....menuntut ilmu selepas beberapa hari bertarung dalam pertempuran..walaupun diri masih ketakutan tapi dikuatkan juga untuk mencari seteguk ilmu...Hari itu masing2 bercerita sesama sendiri mengenai hari2 mereka mengharungi peperangan...masing2 tak henti2 bercerita..riuh rendah bunyi anak2 kecik bercerita...

"aku dengar bunyi jet datang..aku dengar bunyi bom..aku dengar bunyi letupan yang sangat dahsyat..bunyi letupan di sana-sini..terdengar jeritan memekik di luar...Ya Allah,,dlm hati..aku hanya mampu berdoa..selamatkan lah kami Ya Allah..Lindungilah kami Ya Allah...aku takuttt ya Allahhh..."

aku berlari keluar melihat ape yg berlaku...melihat masing-masing berlari lintang pukang menyelamatkan diri...takut dgn ape yg berlaku...aku memanggil semua ahli keluarga ku..mengajak mereka semua mengikuti kumpulan manusia yg sdg berlari tak tentu arah..mencari hala tuju mencari tempat persembunyian...tiba-tiba...seperti terdengar bunyi letupan semakin dekat...

Aku menoleh ke belakang...Ya Allah...Abiiiii!!!!!!!! Abi jatuh dan terbaring kaku lesu tidak bergerak..Inna lillahiwainnilaihiroji'un......Semoga roh Abi bersama org2 mukmin...kami hanya mampu melihat dan berdoa dari kejauhan..tidak sempat utk menatap wajah nye secara dekat...masing2 takut ditembak...ibu dan kakak tak henti2 menangis ketakutan..begitu juga aku...tapi aku harus kuat...selagi aku mampu..aku harus kuat dan tabah..dalam hati tak henti2 aku berdoa....Abi telah mati syahid....

Malam yang sungguh tragik...dengan bekalan elektrik yg telah putus..dlm kegelapn kami mencari tempat persembunyian...di hidangi dgn darah di merata-rata tempat..mayat2 bergelimpangan...setiap saat terdengar bunyi letupan dari kumpulan Israel...

Arini...aku ke sekolah..melihat tempat duduk sshabat2 yg kosong...lalu aku berdoa...
Al-Fatihah...Ya Allah..Tempatkan lah mereka bersama org2 yang soleh....Amin Ya Rabb..


Aku mula muhasabah diri...
Bersyukur kerana duduk di negara aman...bebas dari segala peperangan...bebas bergerak...
Untungnya kita berada di Bumi Malaysia ini.....