Favourite Blogger

Dongeng Zaman Millenium..Ade lagi ke??

hmm...tersebut alkisah sebuah cerita dongeng..saje reka..
duk sibuk tgk citer dongeng kat tv tuh...
ttibe dtg plak idea..

Gilak!! Cerita Dongeng
Tajuk : Pak Kunta dgn Unta-untanya...



dimulakan alkisah..dlm satu kampung...dikenali dgn gelaran
Tok Kunta..asal name sbb die byk bela unta...haha..
hmm..satu hari tu dia mls nak bela unta-unta nye..sbb die malas nak 
jg..tu lah nakal sgt!!..hohoho...

lalu die pun pergi ke rumah Pak Husin...
Husin...Husin...Husin...
Husin pun keluar...."ade ape Kunta??"
melaung name aku mcm zombie lapar jek....

Pak Kunta menjawab..
" Aku nak mintak tolong ko jaga unta-unta aku ni..."

Dengan keterpaksaan..Husin pun menjawab,
" ok..no problem... "

Lalu Husin pun bela la unta2 tu...die bwk gi jalan2..ttbe die terasa penat..
lalu die pun naek ke atas belakang salah sekor unta tersebut...
die pun mula mengira bilangan unta takut2 kalau unta2 tu hilang
semasa berjalan2....lalu die pun mengira...

" satu,dua,tiga,empat,lima,enam,tujuh,lapan,sembilan.... "
Dia berasa pelik...mne pegi nye unta lagi seekor...
die mula ragu2..lalu mengira semula...
" satu,dua,tiga,empat,lima,enam,tujuh,lapan,sembilan.... "
eh..pelik plak..mne lagi sekor nih...ish!! 
lalu die turun dari unta tersebut...die kira semula...
"" satu,dua,tiga,empat,lima,enam,tujuh,lapan,sembilan,sepuluh..!! "
eh..cukup pulak..tadi aku kira x cukup....
dia pun naik kembali ke atas belakang unta tersebut....dia kira lagi....
" satu,dua,tiga,empat,lima,enam,tujuh,lapan,sembilan.... "
aik!! tadi aku kira cukup..ni aku kira x cukup plak.....haih!!

Lalu die menyedari...tiap kali die menaiki belakang unta tersebut..
pasti bilangan unta nye berkurangan..jika die berjalan bilangan untanya cukup...
lalu..die pun memulakan perjalanan untuk pulang ke rumah...

"hmm..lebih baik aku jalan kaki..unta x hilang..hati pun senang.."

hahaha...

Moral of da story : Sebelum membuat sesuatu..kita hendak lah berfikir dalam2..